Wednesday, September 29, 2010

tak fahamlah!~

s0metimes..
amiey tak berapa nak faham hati lelaki nih...
maks0d amiey..
PAKWE!

bukan pakwe amiey k..
tapi pakwe kawan amiey..
s0ri beb! aku citer sal k0..

kisah ni bukan pe p0n..
just amiey tak berapa nak puas hati lah..
ape hak pakwe die sampai nak k0ngk0ng aweknyer sendiri dari berbl0ging nih!~

can't understand this situasi0n actually!
cinte? c0uple? 
its all ab0ut hati right?
s0 what?!~
awek sendiri nak ada bl0g and nak curah segala rasa hati die dalam bl0g p0n tak b0leh kew?!
salahkah?!

masih tak faham dan selamanya aku tak faham...
t0 pakwe kawan aku tuh..
awek ang dah sayang gilerr kat ang..
sampai2 0perasi berbl0ging dia p0n dia hentikan..
s0, ang jangan naya dia n0h!

Tuesday, September 28, 2010

t0day was a fairy tale

Amiey suke giler lagu tuh!~
nape amiey suke? hehehehe.. 
nak tahu nape? 

actually, semalam, tgk vide0 best wedding dari utube!
backgr0und s0ng vide0 tu lagu tu lah..
s0, hari ni  amiey cepat2 carik t0k dibuat backgr0und s0ng t0k bl0g amiey nih!~
hehehe.. best tak?

suke gilerr...
kal0 b0leh nak like byk2.. 
ni dlm pr0ses ngapal lagu tuh!~
tak dak k0je.. cek buat k0je!

Sunday, September 26, 2010

....happy & kecewa....

happy!
c0z dat0' lee ch0ng wei
MENANG!!! 
dalam super siri terbuka jepun 2010...
 tahniah....

kecewa! :-(
c0z beregu emas malaysia...
KALAH!!!

Saturday, September 25, 2010

jangan lah k0 r0sak!

wahai lappy ku yang cantek lagi bergaya...
jangan lah k0 r0sak..
tak dak duit nih nak bet0ikan..

semalam p klinik k0mputer PC w0rld..
depa habaq kata ang sakit ckit kat keyb0ard yer..
sakit ckit tak pa..
jangan sakit banyak n0h!~
cek tak cuk0p duit nak ubat kan ang sekarang...
tggu dulu nah..
unt9k sementara waktu nih ang makan ubat dulu yer...

lappy..
aku sayang ang ibarat nyawa aku taw!
kal0 ang tak dak..
siapa lah nak dengar curahan aku lagi...
pr0mise! jangan r0sak lagi k...
plizzz....

Friday, September 24, 2010

demam badmint0n!

amiey demam minggu ni...
bukan demam pe p0n.. tak yah makan ubat..
just tunggu je depan tv.. hehehehe
nak tahu amiey demam ape?
demam badmint0n!
gilakkk..
tapi ngah geram sgt nih!
ish...
sangat geram lah...
nape astr0 tak siarkan perlawanan pusingan pertama, kedua dan suku akhir
super siri terbuka jepun 2010?

terpakse tahankan demam nih smpi es0k..
c0z es0k baru di siarkan perlawanan separuh akhir..
can't wait t0 see the result..
alhamdulillah..
ch0ng wei n KKK wif tan b00n he0ng mas0k suku akhir.....
h0pe depa wat yang terbaik and dapat ms0k separuh akhir..
and 0fc0z ter0s ke final..
ish tak sabarnyer nak tgk die0rg main..
guys! buat yang terbaik k..
luv u alls..
hahahahha...
adi0s!~

Tuesday, September 21, 2010

dulu lain.. sekarang lagi lain...

dulu..
 k0rang lah yang suke sangat berkelahi...
dulu..
k0rang lah yang tak sependapat...
dulu.. 
k0rang lah yang paling k0ntr0versi..
dulu..
k0rang jugek yang ckp..
"tak ingin aku ngan die"

tapi sekarang?
dah bertunang dah dalam senyap2...
ewah2...
tahniah buat k0rang..
Zamrizal Bin Ramli & N0r Syakirah Binti Ariffin..
sem0ga kekal hingga ke jinjang pelamin...

Monday, September 20, 2010

keb0sanan melanda

arrghhhhh!~
b0san... b0san.. b0san...
tak de k0je r nak buat..
asyik tid0.. makan.. main tenet..
tu je lah k0je amiey wat sementara waktu nih..
b0san sangat dah d0k umah nih...
rasa macam nak balik k0lej jew samb0ng belajar balik..

tapi!
time kat k0lej lak rase cam nak balik umah...
sampai p0nteng2 kelas..
haish.. ape daa nak jadik ngan hang ni amiey!!!!
nak kuar jejalan...
mak lak tak bagi...
haaa.... d0k jelah kat umah memb0sarkan lagi badan den yang sedi0 b0sar nih!~

hurm...:-( 
ada sape2 tak yang nak bagi amiey kerja bergaji..
agak2 sapa yang tahu ada l0w0ngan perkerjaan tuh...
habaq mai kat amiey naaa...
tak lama p0n amiey nak k0je..




Sunday, September 19, 2010

Jalan Raya lagi...

hari ni amiey kuar jalan raya lagi..
kali ni ziarah mak n0r pulak... 
adik mak yang d0k kat P0rt Dicks0n..

sampai jew umah mak n0r
kami ter0s dijamu dgn makanan tengahhari..
wah!~ mang s0dap beben0r masakan mak n0r..
yang amiey paling suke..
sambal udang mak n0r...
pergh!~ mang terbaik dari ladang r mak n0r!!
lepas beraya di rumah mak n0r..
kami bergerak ke rumah mak lina pulak..
adik mak jugak..
umah mak lina dekat jew ngan umah mak n0r..
macam2 yang kami makan...
errrrkkkk... per0t amiey sentak lagi daa..
hehehe..
pas sembang itu dan ini..
kami p0n balik daaa...

sampai jew melaka..
mak ajak singgah raya kat umah ustazah yang pernah ajar kami mase sek0lah rendah agama dulu..
kami mang rapat ngan ustazah tu..
c0z dulu masa amiey darjah 3-5, amiey selalu jage anak sul0ng die..
Nurjannatul Husna..
hehehehe... dulu teringin sangat adik perempuan..
s0 bile dapat main n jage anak die...
ser0n0k sangat amiey..

0kaylah...
ch0w! adi0s!
wassalam..

Amiey wif Mimie c0mey!
Husna wif baby Amani
Abah hepi sgt ngan Amani
sebelum pulang, snap gambar bersama keluarga ustazah..

Saturday, September 18, 2010

Jalan Raya...

yeay!~
akhirnya amiey keluar jugak dari kep0mp0ng....
hari ni p jalan raya umah kakak2 mak amiey...
Mak Lai & Mak Ngah kat j0h0r..
ser0n0k banget!~

pagi2 lagi umah dah riuh..
c0z masing2 ser0n0k nak beraya..
mana taknyerr..
dah dekat hampir 10 tah0n tak p ziarah umah mak lai n mak ngah kat j0h0r tuh..
since abah jadik pemandu teksi..
kami sekeluarga cam patah kaki tak ley nak p mana2 
c0z abah terlalu bz..

ape lagi.. peluang yang ada gunakan sebaiknya...
hehehehe.. hajat ati nak beraya sekali umah roomate kat batu pahat...
yelah, alang2 dah ada kat j0h0r kan..
tapi! tak ley lah plak... jauh kata abah..
kene balik melaka awal bef0re k0l 5 petang c0z ada s0rang cust0mer abah dah tggu daa...
hurm.. keciwa!~
s0ri Iqa.. lenkali ak lepak seminggu umah k0 ea qa..

k0nv0i r0fiee's family ni smpi 2 bijik kete..
fhm2 jelah.. adik beradik ramai...
tak delah rmi sgt.. 5 0rg jew..
 rumah pertama yang kami jejaki ialah umah mak lai kat y0ng peng..
hehehehe.. smpi jew dah dekat k0l 1....
per0t berker0nc0ng..
mak lai lak cam fhm2 jew kan kami2 ni kelaparan..
die p0n ngajak kami makan tengahhari bersama...
mcam2 die masak..
wat sus0h2 jew...
tq mak lai..

pas umah mak lai..
ingat nak p umah mak ngah..
tapi!~ mak ngah pulak tak de kat umah..
die p key ell..
ada urusan katenyerr..
hampa + keciwa..
kami berangkat pulang...
:-(

tapi tak pew..
mak ckp.. next week kite p lagi..
insyaallah...
pic?
heheheheheh...
kerana masing2 dah kepenatan d0k dlm kete...
kureng sikit lah picnyerr..
tak pew.. still upl0ad untuk t0nt0nan umum..
hehehehehe





k0nv0i ik0t belakang teksi abah




sempat lagi abang l0ng ngan cek mat peace yer...



abang l0ng drive kete..
budget encem r!~




adik ngan angah bukan men lagi memp0sing kat belakang!~



padan muk0 bus tu kene saman ngan abg p0lis!~
laju sangat....




adik yang kepenatan..
akhirnya terlelap di riba amiey..
sian adik buc0k uder nih!~

0klah..
setakat itu sahaja kawan2...
papai..
adi0s mig0s!~
wassalam..
=)

Friday, September 17, 2010

0pen h0use

Assalamualaikum..
hari ini, rumah amiey ada 0pen h0use..
0pen h0use ni mak amiey buat khas untuk abang amiey yang baru sahaja dapat beraya...
c0z abang baru je dapat bercuti hari ni..
s0, rumah terbuka ni untuk abang beraya ngan kawan2 die je..
hehehehe

hidangan untuk 0pen h0use hari ni..
mee kari + rendang daging + ketupat palas + nasi empit + kari ayam
hurm... cam banyak..
tapi! 
terlalu ramai sangat yang datang.. sampai tak cukup..
c0z plus kawan2 dark r0se and kawan2 teksi abah p0n datang jugek..
s0, pada kengkawan abang l0ng yang dtg lambat tuh...
amiey masak bihun g0reng jew..
s0dap taw amiey masak...
hehehehehe..

papep0n, sangat hepy c0z dapat beraya ngan abang walaup0n pada hari raya ke-8..
0kaylah..
check this 0ut!~

kengkawan dark r0se!~

kawan2 teksi abah!~

kawan baik mak..cik r0se!

untuk pengetahuan semua...
gambar kengkawan abang tak ada..
c0z masa kawan die datang...
amiey sangat bz didapur!~

0k!~
ch0w... Adi0s!~

Sunday, September 12, 2010

Dia Datang.....

yang ditunggu akhirnya tiba...
apakah?
siapakah?
hehehehe... siapa lagi kal0 bukan sedara mara amiey...
sampai jugak akhirnya...
sangat kec0h dan sangat meriah yer...

ape tak nyerr...
adik beradik mak amiey ada 16 0rang semuanya..
yang datang tadi p0n baru separuh..
tak termas0k lagi ngan anak2 mereka yang dah berkeluarga...
hurm... mang happening teramat sangat...

penat lah jugak tangan amiey nih melayan...
even th0ught, tempat amiey tadi hanya di dapur..
membantu mak menghidangkan makanan untuk sedara mara..
sampaikan.. air yang amiey bancuh dalam satu bekas air p0n masih tak cukup...
terpaksa bancuh lagi 4 jug!!
hahaha.... macam2 hal daa...
tapi!~ tak pe p0n!
yang penting kite enj0y!

mak amiey? hurm.. dia bukan main lagi...
bercerita itu dan ini dgn adik beradik dia...
almaklumlah... lama tak jumpe..
yelah kan.. masing2 dengan kehidupan masing..
s0, time raya ni lah dapat berkumpul mengeratkan lagi tali persaudaraan.

papep0n.. amiey happy dan bersyukur sangat..
c0z dapat jumpa dan beraya dengan die0rang...
i'll alwayz luv u guys!~

Bujang's Family


menunggu...

hai hai hai... 
tak d0k k0je...
s0, amiey carik k0je..
actually amiey nih ngah menunggu mak2 sedara dtg beraya.. 
katanyerr dah 0n da way..
tapi tak sampai2 lagi p0n...
s0, sambil2 t0h.. jari nih p0n m'update bl0g + berjalan2 di alam maya mencari teman baru di hari raya...
heheheheheheh....
0k.. tu je! 

sekian..
adi0s..
wassalam

Saturday, September 11, 2010

Selamat Hari Raya

Assalamualaikum..
Selamat Hari Raya semua!!!
hehehehe... seperti biasa...
Amiey dan sekeluarga menyambutnya dengan keadaan yang cukup sederhana...
sama juga seperti tahun2 yang lepas...
sambut raya di rumah kami dan seperti biasa...
kami akan pulang ke kampung untuk menynmbutnya bersama dengan sanak saudara yang lain..

0k... juadah raya plak...
hurm.. seperti biasalah...
ketupat + nasi empit + rendang..
hahahahah..
simplie mimple je kan...
hehehehehe...
janji ada!~
part yang bestnyer..
amiey dapat duit raya dari abah..
RM50.
wah!~ best sgt tuh..
dah b0sar p0n dapek duit lagi y0!~
hehehehe...
thanks Al0t abah..

lastly..
kepada semua...
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
MAAF ZAHIR DAN BATIN..

ch0w..
adi0s mig0s!~
wassalam...


Wednesday, September 8, 2010

Warkah Buat Gadis s0lehah.... part 3

sambungan dari part 2....

hehehehe.. amacam?
terharu tak agk2?
0klah.. keep reading ..

KETAHUILAH......

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita
Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah
Masih mencari walau ada segalanya
Apa yang tiada dalam syurga? Namun Adam tetap rindukan Hawa

Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok
Untuk diluruskan lelaki
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus mana mungkin kayu
yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus
Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjukkan oleh Allah SWT
Kerana mereka dicipta sebegitu rupa oleh Allah
Didiklah mereka dengan panduan dari-Nya
jangan cuba menjinakkan mereka dengan harta
kerana nanti mereka semakin liar
Jangan hiburkan mereka dengan kecantikkan
Kerana nanti mereka semakin derita
Kenalkan mereka dengan Allah, zat yang kekal
Disitu punca kekutan dunia

Akal senipis rambutnya lebatkanlah ia dengan ilmu
Hati serapuh kaca, kuatkan lah dengan iman
Perasaan selembut sutera, hiasilah dengan akhlak
Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya mereka akan
Melihat nilaian dan keadilan Tuhan
bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan satu kelemahan
Ia bukan diskriminasi Tuhan
Sebaliknya di situlah kasih sayang Tuhan

Wanita yang lupa hakikat kejadiannya, pasti tidak akan terhibur
Dan tidak akan menghiburkan
Tanpa iman, ilmu dan akhlak
Mereka tidak akan lurus
Bahkan mereka semakin membengkok
Itulah akibatnya wanita yang tidak kenal Tuhannya
Bila wanita menjadi derhaka, pasti dunia lelaki akan menjadi huru-hara

Jinakkan diri kepada Allah, nescaya akan jinaklah segalanya
Tidak ku harapkan wanita semulia FATIMAH AZ-ZAHRA
Kerana diriku tidak sehebat SAIDINA ALI KARAMLLAHUWAJHAH...

Sekadar Buat Renungan...... Hanya Di Mata


......the end

Warkah Buat Gadis s0lehah.... part 2

sambungan dari part 1..
actually.. warkah ni ada 3 helai semuanya..
wah!~ berunt0ng lah pada wanita yang dapat warkah ni..
kal0 Amiey yang dapat..
terharunya...
betapa sahabat amiey ini mendambakan wanita s0lehah yang pasti hanya 10 dalam sejuta...
heheheheh.. j0m sambung baca!~

Wanita dipandang daripada :

PERIBADI,
Dilihat daripada: AKHLAKNYA
Dinilai daripada: KESABARANNYA
Diperhati daripada:KESETIAANNYA
Ditinjau daripada sifat: KEIBUANNYA
Malah dibesar melalui: SOLATNYA
PUASA menjadi TRADISINYA
AL QURAN menjadi HIBURANNYA dan AKHBARNYA
JIHAD menjadi MEDAN dan GELANGGANGNYA

manusia yang selalu BERUBAH adalah kaum WANITA
sebab jiwanya LEMAH
FIKIRANnya CETEK
sebab itulah SIKAPnya selalu
MENGECEWAKAN KITA
kecuali WANITA yang BERIMAN

NAFSU mengatakan wanita CANTIK
atas dasar RUPANYA
AKAL mengatakan wanita CANTIK
atas dasar KEPANDAIANNYA dan
HATI mengatakan wanita CANTIK
atas dasar AKHLAKNYA

Oleh itu,
AKHLAK adalah bunga(hiasan) diri,
tanpanya hilanglah pandangan
manusia pada wanita.

Sekadar Buat Renungan...Hanya Di Mata

t0 be c0ntinue.....

Warkah Buat Gadis s0lehah.... part 1

Assalamualaikum...
hurm... mata tak ley lelap..
seperti biasa.. lappy jadik tempat Amiey mengadap!
heheheheheeh..
kali ni.. Amiey nak k0ngsi kepada k0rang tentang satu warkah nih..
warkah nih Amiey dapat dari Sahabat Baik Amiey..
warkah ini ditujukan khas buat wanita yang menjadi idamannya..
tapi!~
ianya hanyalah sekadar renungan..
HANYA DI MATA ツ

WARKAH KU BUAT GADIS SOLEHAH

Assalamaualaikum warahmatullahi wabarakatuh....

Wahai Gadis Solehah…
Dari jauh ku melihat raut wajahmu… tunduk memandang bumi yang luas, gerak langkah kaki mu mengingatkan daku akan sebuah kematian.

Dunia ini penuh dengan kepura-puraan. Namun kau mampu mengharunginya bersama gunung kesabaran dan benteng ketaqwaan mu, kau mampu mempertahankan kerana diri mu penuh dengan Nur Iman dan Din Islam utk menegakkan jihad diakhir zaman ini. Bagi mu Al-quran sebagai hiburan, As-sunnah menjadi amalan dan rumah sebagai tempat perteduhan dari tipuan dunia yang penuh dengan kepura-puraan.

Gadis solehah…..
Kau ibarat permata berharga yang sentiasa digilap…. dibalut dan disimpan ditempat yang selamat. Kau juga diibaratkan gagak putih yang dikelilingi gagak hitam.

Siangmu sibuk dengan urusan duniawi namun tika malam menjelang, kau perhambakan diri sepenuhnya kepada Ilahi, beribadat… bibirmu berzikir mentilawah Al – Quran, tahajjud , witir dan amalan – amalan istiqamahmu.

Jauh disudut hatiku aku bangga dengan Imanmu, Taqwamu, Akhlakmu, Amalanmu, dan perjuanganmu menegakkan kalimah Allah.

Gadis solehah….
Sebelum mengakhiri coretanku ..kutitipkan firman Allah swt buatmu…

“ Sesungguhnya perempuan yang solehah untuk lelaki yang soleh dan lelaki yang jahat pula untuk perempuan yang jahat.”

Kau idaman lelaki beriman.
Sebaik-baik wanita adalah wanita solehah dan wanita solehah itu adalah perhiasan kepada dunia..

Sekadar Buat Renungan... Hanya Di Mata


to be c0ntinue.....

Tuesday, September 7, 2010

Mem0ri Terindah Ke?

 Assalamualaikum...
heheheehehe... malam tadi tak b0leh nak lelapkan mata.. s0, bukak lappy.. g0dek2 f0lder "Kisah Lama"..
tetibe terbace pulak c0retan Amiey dan kengkwan berpuasa di Ind0nesia  masa amiey study di sana dahulu...
s0, terasa macam nak p0st je kat enty bl0g nih..
j0m bace!~

Hari Pertama aku dan kengkawan puasa kat Indonesia..
macam2 yang kami lalui... jejak je kaki kat indonesia tepat jam 2.45 petang..
kepanasan terasa.. huhu dah la pose. panas lak tu.. itulah cuace Padang Sumatera Barat Indonesia. panas jelas terase smpai ke ubun2 kepala... hurm.. naseb baik Husni (kwn baik Amiey) dtg ambil kitaorg dgn mobil yg die sewa... kalo tak bermandi peluh la aku naik angkot... jumpe je Husni.. macam2 cite yang dia story kat kitaorg... nmpak hepi je die duk indon ni.. yelah dah jadik ustaz indon hehehehe.... haha... smpai je rumah, kitaorg lega sgt.. rumah okay la.. tak ada pape yg ilang.... Hp kak tone yang die tgglkan kan pun masih okay lagi.. alhamdulilah... erm.. aku ingatkan dugaan kitaorg di hari pertama berpuase kat negara org ni bese2 je lah... tapi!!! hanya allah sahaja yang tau bertape seksenye kitaorg nak mencari makanan untuk berbuka.. hurm.. biasenye kalo berbuka kat rumah di malaysia, masuk je azan magrib aku n kengkawan da dapat makan... tapi kat indon ni.. masuk azan isyak baru dapat makan... huwwwwaaaaaaaaaaaa sedeynyer... :''( tak pe lah.. name pun pengalaman. pengalaman kan yang mengajar erti sebuah kehidupan.. aku n kengkawan lain ambil itu sebagai satu pengalaman yang paling berharge yang takkan dapat org lain rase melainkan kami ber5 jew.... Aku (Amiey) , Kak Anne, Kak Ecah, Kak Ct, n Dijah...

hehehehe.. c0retan sedeh nih kami ber5 yang buat...
ni semua hasil dari lempias kegeraman + kesedihan kami....
tapi semua dah berlalu..
dah jadik mem0ri terindah buat kami.

Dan yang paling sedihnya...
pengajian kami di Ind0nesia pun cume bertahan 2 semester sahaja..
ini kerana tragedi Gempa Bumi yang berlaku pada 30 september 2009 di Padang
telah menyebabkan kami berhenti belajar di Ind0nesia.
hurm.. nak buat cam mana dah takdirkan...
naseb baik semua pelajar Malaysia selamat mase gempa bumi tu..
alhamudulillah..
Amiey dan teman2 masih lagi bernafas..
kesan kasih sayang Allah terhadap semua hamba-Nya..
okiey d0kie..

tu je nak k0ngsi..
ch0w adi0s..
wassalam...


Just 4 y0u

Assalamualaikum...

diam tak diam...
Amiey dah ada 12 0rang f0ll0wers..
tak sangke.. heehehehehhehe... 
s0, 0leh kerana itu,
dengan rase bangge nyer Amiey nak menganugerahkan... 
10th F0LL0WERS AWARD 
kepada cek n0rgadis atas kesudiannyer menjadi f0ll0wers Amiey yang ke-10..
hehehehehehehehe..
this award just f0r u beb!~
tq ya...


H0pe sudi menerimanyerr..
ikhlas dari Amiey..
hehehe..
salam perkenalan k..
daaa...
adi0s...
wassalam...
muah!~ 

Monday, September 6, 2010

Award Pertama curhatku..

ehem2.. 
hai hai hai..
hehehehehehe..
hari nih.. berd0uble2 kegumbiraan di hati Amiey ni..
bukan jew dapat BE dari nuffnang..
Amiey jugak dapat award pertama dari kakak Amiey.. 
hehehehe... thanks al0t r0r0s..
0k.. n0w! nak jawab s0klan2 yang dak r0r0s berikan..

1. apakah yang bermain di fikiran anda sekarang?
  • n0thing!~~ 
2. apakah nama samaran anda?
  • Amiey!~ Uder!~ r0se!~ tapi jarang lah kwn2 pggil R0se... 
3. siapakah nama 3 orang yang anda sayang?
  • Rofiee bin Hussin 
  • Meriam binti haji kiman 
  • adik beradik amiey.. 
  • KAU!~ 
4. panggilan untuk si dia?
  • KAU!~ 
5. hadiah yang anda impikan dari seseorang istimewa?
  • Bunga!~ Cam KAU pernah bg dulu.. hahaha 
6. blog mana yang anda selalu lawat?
  • Blog kakak kite!~ + semua bl0g yang kite f0ll0w!~ 
7. tag kan kepada 15 blogger
  • oleh kerana kite baru ada ckit je f0ll0wers..s0, kite tag 3 je lah... 
s0.. pada sesape yang di tag..
sila mai amek yerr..
hehehehehe.. tq c0z being my bl0g pren....
0kay.. 
ch0w.. adi0s mig0s!~
wassalam..
muah!!~~

Amiey ♥ Nuffnang!~

Wassup wassup!~
hehehe..
Amiey sangat happy hari ni c0z....
dah dapat 4 buffered Earnings dari NUFFNANG!~
yeay!~ suke suke suke..
my nuffnang!~

alhamdulillah...
walaupun baru berjinak2kan diri dalam nuffnang nih..
tak sangke ley lak kan dapat secepat ini....
0kaylah tuh....
s0, kene rajin2 kan diri update bl0g + rajinkan diri menambah kawan2 baru...

0k!~ ch0w.. adi0s.. astalavista bebeh!~
wassalam...

Sunday, September 5, 2010

BESDAY ALONG!~

Khas Untuk..
ROMASDIE BIN ROFIEE..
Selamat Hari Lahir 
yang ke-25
sem0ga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..
sem0ga dipermudahkan segala urusan..
sem0ga sentiasa dilindungi Allah..

Abang..
s0ri sgt2.. c0z terlupa wish..
es0k kite celebrate k...
heheheheheh..
Amiey selalu dan selamanya sayang k0..

Abang Amiey sentiasa murah ngan senyuman... 
i like!~

Black And White c0ntest

hai hai hai....
wassup br0!~ gurls!~
hehehe.. Amiey di tag oleh kakak amiey untuk...
BLACK AND WHITE CONTEST

s0... inilah hasilnyerr...
tak brape nak kreatif... tapi just trying..

cute tak?!~


hehe... 
untuk keterangan lanjut bagi c0ntest yang menarik nih...
click link bawah nih..

j0m2 ramai2 j0in..
macam2 ada... 
dapat duit + dapat pengalaman..
hehehe..
actually this is my 1st experience being in Bl0g c0ntest..
quite nice + interesting..
tq cek r0se + en syam..

daaa.. ch0w.. adi0s mig0s!~
^_____^



Reuni0n Berbuka Bersama

Assalamualaikum..
Alhamdulillah.. berakhir sudah reuni0n 
"Majlis Berbuka Bersama MASYI 2003".
pelbagai kerenah dan telatah dari teman2 lama..
dan yang paling penting......
banyak sangat perubahan yang berlaku..
hahahah... especially teman2 perempuan Amiey..
masing2 dah s0lid m0lid daa..
cume Amiey jer yang kembang semacam..
kah kah kah..
nak wat camner.. mang dah dari azali badan Amiey cam nih..
terima je daa..

ape2 p0n.. Amiey enj0y sangat time Ift0r bersama tadi.. huhu..
ape tak nyerr.. duk sebelah BF (best friend)..
macam2 g0sip m0sip yang kami k0ngsi bersama...
masing2 semua dah ada life sendiri..
s0, macam2 lah ceriteranyerr..



oklah... tu je yang amiey nak cer kat k0rang..
pic tak byklah.. ada sekeping je dlm tgn amiey..
c0z tadi gune kamera kak ana..
dah dpt semua pic t amiey upl0ad lagi..
daaaa...
adi0s!
wassalam..

Wednesday, September 1, 2010

H0RREY!~ MERDEKA!~

Assalamualaikum..
1st 0f all.. nak wish..
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN BUAT SELURUH RAKYAT MALAYSIA..
Sebenarnya….
Amiey rase hepi yang teramat sangat hari nih..
c0z baru je pas habis exam..
Hurm.. ringan ckit 0tak nih..
and es0k.. bermulalah hari m’qad0’ tid0!~
ZZZZZzzzz (-_-)
Hahahahhaha…
Penat t0l exam kali nih…
Ape tak nyer.. 1 hari dua paper..
Pening kepala dibuatnyerr…
Dah la 2 paper.. berturut2 pulak tuh..
Hihihi…
Papep0n.. dah lepas dah semua..
And amiey d0a agar semester ini amiey bakal dapat yg terbaik dari semester lepas…
Amin ya r0bbbi…